ماژیک

معرفی مهمترین مطالب و اخبار

ماژیک

معرفی مهمترین مطالب و اخبار

با ماژیک دورتون رو خط می کشیم و معرفیتون میکنیم. اگه دوست دارید ماژیکی باشید با ما تماس بگیرید.

یک چشم انداز زیبا و تازه در اوتیسم در کودکان

سه شنبه, ۲۴ مرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۲۳ ب.ظ

 

اوتیسم اختلالی است که فرد به صورت مادام العمر (پایان عمر) به آن مبتلا است. در بعضی دیگر ممکن است کلماتی را بلد باشند اما نمیتوانند از آنها به طور هدفمند استفاده کنند. کودکان مبتلا به این اختلال شاید بهسختی بتوانند یکجا ثابت بنشینند و از دستورالعملها پیروی کنند؛ چنین وضعیتی هر روز چندین بار در مدرسه پیش میآید. اختلال یادگیری ریاضی یک مفهوم گسترده برای انواع متفاوتی از اختلالهایی است که شامل مشکل داشتن با مسایل ریاضی است. یک علامت نگرانکننده در این مورد که ممکن است خودکُشی کودکان در دوران قرنطینه ویروس کرونا افزایش پیدا کرده باشد به داکتران و کادر خدمات درمانی هشدار داد تا گوشبهزنگ باشند. به نقل از ایندیپندینت، یافتههای بانک اطلاعات ملی مرگومیر کودکان به دلیل وجود تعداد اندک در این مورد قطعی نیست اما در این گزارش آمده است دادههای مربوط به مرگومیرهای رخداده، نشان میدهد که عوامل این خودکُشیها احتمالاً بسته شدن مکاتب، اختلال در خدمات مراقبت و همچنین تنش در خانه و انزوا، بودهاند. همان طور که اشاره شد در تشخیص نهایی اختلال بیش فعالی، ملاک فقط یک آزمون خاص نبوده و نیاز است که رفتار و علائم شخص حداقل به مدت ۶ ماه ارزیابی شود. در درمان علائم اختلال بیش فعالی بهتر است از خدمات قابل ارائه متخصصان اطفال، اعصاب و متخصصان کودک در زمینه رشد غافل نشد زیرا رفع مشکلات اضطراری کودکان مبتلا از جمله وظایف این پزشکان است.

بعضی از نشانههای رایج این اختلال شامل: بسیار سُست یا بسیار محکم گرفتن قلم در دست؛ دستخط ناخوانا؛ بلند خواندن لغات هنگام نوشتن آنها؛ جا گذاشتن کلمات در جملات؛ مشکل داشتن با دستور زبان و ساختارهای زبان شناسی؛ خودداری از انجام کارهای نوشتنی و مشکل داشتن با سازماندهی افکار هنگام نوشتن میشوند. بعضی از نشانههای رایج ناتوانی خواندن شامل: مشکل داشتن در تشخیص و یا ربط دادن صداهایی که همراه حروف هستند و بخش کردن صداها؛ مشکل داشتن در صداگذاری کلمات؛ مشکل داشتن با آهنگهای کلمات و فهمیدن و استفاده از لغات و دستور زبان و تلفظهای ضعیف میشوند. تنها یک ناتوانی یادگیری نیست: یک ناتوانی فکری نیست (شما باید هوش یا آیکیوی بالای ۸۵ داشته باشید که بتوان گفت ناتوانی یادگیری دارید)همچنین ناتوانی یادگیری از دست دادن شنوایی، مشکلات بینایی، اختلال رفتاری یا احساسی، اختلال کم توجهی بیش فعالی و یا اوتیسم نیست. اصطلاح ناتوانی یادگیری (LD) برای مجموعی از اختلالاتی اطلاق میشود که روی نحوهی یادگیری شخص تاثیر میگذارد و در خواندن، نوشتن، حل مسایل ریاضی، گوش دادن و حتی صحبت کردن مشکل دارد.

به عبارت دیگر، قبل اینکه یک ناتوانی یادگیری تشخیص داده شود، باید شرایط خاص شخص در نظر گرفته شود. حالا ما میدانیم که ناتوانیهای یادگیری در طول عمر یک شخص ادامه خواهد داشت حتی اگر آنها یاد بگیرند تا سختیهایی که دارند را جبران کنند. وزارت صحت و درمان انگلیس مبلغ ۱.۴ میلیارد پوند را برای توسعه سلامت روحی کودکان و جوانان اختصاص داده است و اذعان کرد بودجه خدمات سلامت روان با کمک جدید ۲.۳ میلیارد پوندی که تا سال ۲۰۲۳-۲۰۲۴ اضافه خواهد شد، نسبت به بودجه کُلی وزارت صحت رشد روانشناس در تهران سریعتری خواهد داشت. این گزارش تأکید میکند درحالیکه شیوع کووید ۱۹ جدید بوده است، شیوع قبلی ویروس کرونا با افزایش میزان خودکشی در هنگکنگ و همچنین سایر همهگیریهای ویروسی در ایالاتمتحده ارتباط داشت. یک گزارش ملی از وزارت بهداشت و درمان ملی انگلیس به ۲۵ مورد خودکشی کودکان در طول ۵۶ روز اول قرنطینه در ماه مارچ و آپوریل پی برده است که در مقایسه ۲۶ مورد خودکُشی کودکان در ۸۲ روز قبل از کرونا بوده است.

چگونه به کودکان کمک کنیم تا با اضطراب و فشار روحی ناشی از کرونا مبارزه کنند؟ این مطالعه نشان داد، خطر ابتلا به اوتیسم در کودکان مادرانی که تا هفته بیست و ششم بارداری به دیابت بارداری مبتلا شده بودند، نسبت به کودکان مادرانی که در دوران بارداری دیابت نداشتند، ۴۰ درصد بیشتر بود. این پروژهها همچنان شامل اعمار مراکز جدید و زیرساختهای پایدار در مناطق نیازمند و ارتقاء برنامههای صحی، آموزشی، اقتصادی و فرهنگی میباشد. فعالان فرهنگی در ولسوالی سنگتخت و بندر ولایت دایکندی در یک کمپاین حدود هفتهزار جلد … آنها در فعالیتهای دیدار-فضایی نسبت به استدلال کلامی بهتر عمل میکنند. درست پس از تولد، مغز کودکان مبتلا به اوتیسم سریع تر از حد معمول رشد میکند و به دنبال آن رشد طبیعی یا نسبتاً کندتری در کودکی رخ میدهد. برای تمایز بین این اختلال و اختلالات همزمان تعامل اجتماعی باید در تمام مراحل رشد مورد نظر قرار بگیرد.

میزان بهره هوشی بالاتر از ۷۰ و مهارتهای کلامی و داشتن محیط خانه حمایت گر موجب میشود که این اختلال پیش آگهی خوبی داشته باشد. اختلالهای یادگیری کمتر رایج که برحافظه، مهارتهای اجتماعی و عملکردهای اجرایی تاثیر میگذارد. برخی از نشانههای این اختلال شامل این موارد میشوند: این افراد در شمردن اعداد کُند هستند و مهارتهای حل مشکل ریاضی پایینی دارند؛ در خواندن اعداد به ترتیب مشکل دارند؛ مشکلات محاسبه دارند؛ با مفهوم زمان و مسیرها مشکل دارند؛ با حل مسایل ریاضی ذهنی مشکل دارند. کودکخبر، کابل: ناتوانیهای یادگیری در بسیاری از موارد پنهان میماند و میتواند تا آخر عمر ادامه داشته باشد و درمان نشود. در برخی موارد دیده شده است که برای پرداختن به انواع اوتیسم از واژه “سطح” استفاده میشود. هر کدام از این نوعها شامل چندین اختلال متفاوت است. در صورتی که اطرافیان به ویژه والدین بتوانند از روش های درست درمانی اطلاع یافته و آن ها را به کار گیرند، کودک کمتر رفتار های ناشی ار این اختلال را بروز می دهد. به تأخیر اندختن کارها به صورت یک عادت اصلی تبدیل شده است. افراد جوان هم در سالهای پایانی نوجوانی خود با میزان بالای خود-آسیب زدنهای غیر کُشنده روبهرو هستند که عامل اصلی خطر در خودکُشی محسوب میشود و البته همین موضوع هم در حال افزایش است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۰۵/۲۴
ماژیک

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی