ماژیک

معرفی مهمترین مطالب و اخبار

ماژیک

معرفی مهمترین مطالب و اخبار

با ماژیک دورتون رو خط می کشیم و معرفیتون میکنیم. اگه دوست دارید ماژیکی باشید با ما تماس بگیرید.

یک چاپگر خوب چه ویژگی هایی دارد؟

يكشنبه, ۲۶ آذر ۱۴۰۲، ۱۱:۱۷ ق.ظ


یک چاپگر خوب یکی از ابزارهای ضروری در هر شرایطی برای حل مسائل کاری و مدیریتی و شخصی است. پرینترها یکی از دستگاه ها و وسایلی هستند که کاربردهای زیادی دارند. این یکی از مهم ترین رایانه ها در محل کار، شرکت ها و خانه ها است زیرا برخی از مشاغل تقاضای زیادی برای چاپگر دارند. بنابراین توجه به نکات مهم در تهیه این محصول ضروری است. تا با رعایت این نکات بتوانید یک چاپگر باکیفیت و مقرون به صرفه را تعمیر کنید. در ادامه این مقاله آوافرهنگ به بررسی انواع پرینترها می پردازیم و به نکات مهم در خرید آن می پردازیم.

وظایف اصلی چاپگر چیست؟

یک پرینتر رنگی خوب باید دارای ویژگی ها و قابلیت های مناسب با توجه به نیاز کاربر باشد. از جمله ویژگی های اصلی که هر چاپگر با کیفیتی باید داشته باشد در زیر ذکر شده است.

کیفیت چاپ (dpi)

یکی از نکات مهم و مثبت یک چاپگر خوب، کیفیت چاپ آن است. به طور معمول، چاپگرها متن و اشکال را با رسم نقاط رنگی چاپ می کنند. هر چه تعداد این نقاط بیشتر باشد، کیفیت تصویر چاپ شده بالاتر است. بنابراین، می توان گفت که هر چه چاپگر بتواند نقاط بیشتری را روی سطح کاغذ با اندازه معین (کاغذ 1 اینچی) بکشد، کیفیت بالاتری خواهد داشت.

سرعت

نکته مهم بعدی تعداد صفحات چاپ شده در واحد زمان است. سرعت چاپگر معمولاً بر حسب صفحه در دقیقه (ppm) یا کاراکتر در دقیقه (cpm) بیان می شود. بنابراین در هنگام خرید باید به سرعت چاپگر به عنوان یکی از ویژگی های مهم یک چاپگر خوب توجه کرد.

حداکثر صفحات چاپ شده در ماه (چرخه کاری ماهانه)

نام این ویژگی وظیفه و عملکرد اصلی آن را نشان می دهد. عددی که این آمار را نشان می دهد، حداکثر محدوده صفحاتی را که چاپگر می تواند در یک ماه بدون مشکل چاپ کند را نشان می دهد.

قابلیت اتصال به اینترنت

اگر به دنبال خرید یک چاپگر خانگی خوب هستید، باید بدانید که چاپگر به دستگاه یا رایانه شما متصل می شود و یک اتصال USB دارد. با این حال، برای چاپگرهای اداری، می توانید از یک چاپگر در چندین سیستم استفاده کنید. بنابراین، هنگامی که چندین دستگاه با هم از چاپگر استفاده می کنند، باید از امکان اتصال به شبکه آگاه باشید.

چاپ دو رو

اگر میزان استفاده از چاپگر در طول روز زیاد باشد. چاپگرهای دو طرفه به عنوان پرینترهای خوبی برای کسب و کارها و کاربران این دسته برای صرفه جویی در مصرف انرژی، افزایش راندمان، افزایش سرعت کار، کاهش فرسودگی دستگاه توصیه می شود.

پورت USB

وجود این عملکرد در چاپگر به کاربر این امکان را می دهد که با اتصال فلش مموری به دستگاه، هر فایلی را مستقیماً چاپ کند. توجه داشته باشید که در صورت آلوده بودن فلش مموری، بهتر است برای این کار تمامی نکات ایمنی را رعایت کنید تا آسیبی به دستگاه وارد نشود.

چه انواع چاپ موجود است؟

چاپگرها نه تنها برای چاپ صفحات مقالات و مقالات دانشگاهی مورد استفاده قرار می گیرند، بلکه زمینه استفاده از آن به قدری گسترده است که می توان از آن در بازار با سایزهای بزرگ به عنوان چاپگر در انواع مختلف از چاپگرهای خانگی کوچک گرفته تا چاپگرهای متعدد و اداری استفاده کرد. رایج ترین انواع چاپگرها عبارتند از:

پرینترهای جوهرافشان: پرینترهای جوهرافشان مدل های پرکاربرد و پرطرفداری در بازار هستند که از جوهر مرطوب برای چاپ و کپی متن و عکس استفاده می کنند و مدل های استاندارد آنها جزو ارزان ترین چاپگرهای موجود در بازار هستند. به دلیل هزینه های بالای نگهداری، پرینترهای جوهرافشان به مرور زمان با پرینترهای لیزری جایگزین شدند.

لیزر: پرینترهای لیزری در مقایسه با مدل های جوهر افشان سرعت بالاتری دارند و ساختار و روش های چاپ متنوع تری دارند. همچنین لازم به ذکر است که پرینترهای لیزری نسبت به پرینترهای جوهرافشان قیمت بیشتری دارند، اما هزینه نگهداری آنها نسبت به پرینترهای جوهرافشان کمتر است.

رنگ: همانطور که از نام آن پیداست از چاپگرهای رنگی برای چاپ اسناد، متن و تصاویر رنگی استفاده می شود و به جای جوهر سیاه از جوهر رنگی برای چاپ و کپی روی کاغذ استفاده می شود.

چند منظوره: پرینترهای چندکاره دارای عملکردهای مختلفی هستند که برای انجام کارهای مختلف مانند چاپ، اسکن، کپی و فکس طراحی شده اند. MFP ها معمولاً بزرگتر از چاپگرهای خانگی هستند و به طور گسترده در ادارات، کافی نت ها، مشاغل و غیره استفاده می شوند، جایی که چاپ و کپی در تیراژ بالا انجام می شود. همچنین باید بدانید که هر چه پرینتر بیشتر کار کند، عمر دستگاه بیشتر می شود.

3D: چاپگرهای سه بعدی توانایی چاپ فایل های سه بعدی و ایجاد یک ماکت کاملا واقعی از یک طرح دیجیتال را دارند. پرینترهای سه بعدی در خانه استفاده نمی شوند و بیشتر در کاربردهای صنعتی و حرفه ای استفاده می شوند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۰۹/۲۶
ماژیک

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی