ماژیک

معرفی مهمترین مطالب و اخبار

ماژیک

معرفی مهمترین مطالب و اخبار

با ماژیک دورتون رو خط می کشیم و معرفیتون میکنیم. اگه دوست دارید ماژیکی باشید با ما تماس بگیرید.

کنترل دسترسی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

جمعه, ۲۷ مهر ۱۴۰۳، ۰۹:۳۴ ق.ظ


یکی از فناوری های هوشمند برای کنترل دسترسی افراد به سطوح مختلف سیستم کنترل دسترسی، به اصطلاح کنترل دسترسی برای بهبود امنیت و کنترل هوشمند ترافیک استفاده می شود. برای مثال این سیستم می تواند سطح دسترسی مشخصی را برای افراد در قسمت های مختلف ساختمان یا دستگاه های مختلف تعریف کند.

این بدان معناست که از طریق سیستم تعیین می کنیم که چه افرادی می توانند به قسمت های مختلف ساختمان یا تأسیسات دسترسی داشته باشند، با کدام سطح دسترسی و برای چه مدت زمانی.

بر این اساس، سیستم کنترل دسترسی می‌تواند گزارش‌های امنیتی دقیقی از تردد افراد یا دسترسی آنها به امکانات مورد نیاز ارائه دهد. در ادامه این مقاله نگاهی دقیق تر به کنترل دسترسی و کاربردهای مختلف آن خواهیم داشت.

کنترل دسترسی چیست؟

دستگاه کنترل دسترسی دارای یک یا چند رله است که با استفاده از آنها می توان تعیین کرد که چه کسی به یک مکان یا دستگاه، در چه زمانی و با چه سطح دسترسی دسترسی دارد. این دستگاه ها به افزایش سطح امنیتی و قابلیت اطمینان مراکز و سیستم ها کمک می کنند. اساساً دستگاه کنترل دسترسی وسیله ای است برای محدود کردن دسترسی افراد به ساختمان های محل کار، ادارات یا سیستم های آنها.

این سیستم ها همچنین می توانند اطلاعات مربوط به فعالیت یا استفاده از دستگاه درخواستی را ثبت کرده و دسترسی افراد را به مدیران اطلاع دهند. از طرف دیگر اکسس کنترل ها این قابلیت را دارند که به سیستم های دیگر مانند درب بازکن اتوماتیک فرمان دهند و در صورت شناسایی افراد خاصی می توانند به آنها اجازه ورود دهند.

در واقع این دستگاه تنها اجازه تردد یا دسترسی به افرادی را می دهد که اثر انگشت آنها به عنوان منبع احراز هویت در دستگاه کنترل دسترسی ثبت شده یا برای آنها کارت صادر شده است.

کنترل دسترسی چگونه کار می کند؟

دستگاه کنترل دسترسی کار خود را در 3 مرحله انجام می دهد که عبارتند از:

از مردم اطلاعات بگیرید

جمع آوری اطلاعات شخصی به روش های مختلفی انجام می شود. به عبارت دیگر، فرد می تواند با انجام تشخیص چهره، ثبت اثر انگشت، تعیین رمز عبور یا اسکن هر آنچه که دستگاه کنترل دسترسی نیاز دارد، خود را به دستگاه کنترل دسترسی معرفی کند. در واقع، ما بر اساس آنچه دستگاه کنترل دسترسی می‌خواهد ضبط کند، به یک فرد دسترسی می‌دهیم.

احراز هویت انسانی

دستگاه کنترل دسترسی پس از دریافت اطلاعات شخصی، این داده ها را در پایگاه داده خود ثبت می کند. اکنون پروفایل های کاربری بر روی دستگاه وجود دارد و سیستم می تواند فرد خاصی را شناسایی کند تا مجوز فرد را برای انجام کار مورد نظر بررسی کند.

تست شخصیت یک فرد

در نهایت، کنترل دسترسی، اطلاعات به دست آمده از شخص را با اطلاعات شناسایی قبلی ثبت شده در سیستم تطبیق می دهد و در صورت تطابق اطلاعات، به او اجازه دسترسی یا دسترسی به یک سیستم خاص داده می شود.
برای خرید اکسس کنترل با دیلاک تماس بگیرید.
کاربرد کنترل دسترسی چیست؟

کنترل دسترسی در واحد حضور

استفاده از کنترل دسترسی در دستگاه های حضور و غیاب. این سیستم برای ثبت ورود و خروج کارکنان، زمان سفر و محاسبه ساعت کاری برای پرداخت حقوق آنها استفاده می شود. اعمال کنترل دسترسی به دستگاه های دسترسی یکی از رایج ترین کاربردهای این سیستم است.

کنترل ترافیک

برخی از مجامع نیز به منظور کنترل رفت و آمد کارکنان یا ورود و خروج مجاز و غیرمجاز آنها از دستگاه کنترل دسترسی استفاده می کنند. در این حالت سیستم کنترل دسترسی بر روی وسایل مکانیکی مانند قفل و کلید و یا موانع فیزیکی مانند درب خودرو نصب می شود. هدف از کنترل تردد در این دستگاه ها محدود کردن دسترسی افراد به ملک، خانه یا اتاق است.

کنترل گروهی

یکی دیگر از کاربردهای کنترل دسترسی، کنترل گروهی از افراد است. در این موارد می توان با استفاده از کنترل دسترسی گروهی از افراد را شناسایی کرد و محدودیت های دسترسی ترافیکی را برای آنها تعریف کرد.

گزارش دهید

همانطور که گفته شد سیستم های کنترل دسترسی قابلیت گزارش گیری از جابجایی پرسنل را دارند. بنابراین، کارفرمایان می توانند گزارش های ترافیک و دسترسی کارکنان را از کنترل های دسترسی متصل به شبکه اداری دریافت کنند. یعنی اکسس کنترل این شرکت می تواند حرکت، ورود و خروج افراد و دسترسی آنها به سیستم را ثبت کند و مدیر مجموعه با اتصال به دستگاه از طریق کامپیوتر گزارشی از فعالیت کارکنان را مشاهده کند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳/۰۷/۲۷
ماژیک

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی