ماژیک

معرفی مهمترین مطالب و اخبار

ماژیک

معرفی مهمترین مطالب و اخبار

با ماژیک دورتون رو خط می کشیم و معرفیتون میکنیم. اگه دوست دارید ماژیکی باشید با ما تماس بگیرید.

چگونه دستگاه اسپرسوساز خود را تهویه کنم؟

پنجشنبه, ۲۰ مهر ۱۴۰۲، ۰۵:۲۸ ب.ظ


افرادی که با دستگاه های اسپرسوساز سر و کار دارند باید با عملکرد صحیح آن ها آشنایی کامل داشته باشند. چه یک باریستای حرفه ای باشید و چه نوشیدنی خود را در خانه با دستگاه اسپرسوساز سرو کنید، باید با اصول اولیه دستگاه اسپرسوساز آشنا باشید. یکی از اصول دستگاه قهوه ساز اسپرسو تهویه است. تهویه دستگاه اسپرسوساز به شما این امکان را می دهد که از دستگاه خود به درستی استفاده کنید و کارایی آن را افزایش دهید. اما چگونه می توان دستگاه قهوه ساز اسپرسو را تهویه کرد؟ آیا همه می توانند اسپرسوی خود را دم کنند؟ در این مقاله به این سوالات پاسخ می دهیم و نحوه هوازدایی انواع اسپرسوسازهای صنعتی را یاد می گیریم.

بهتر است ابتدا درباره زمان مناسب برای تخلیه هوای دستگاه اسپرسوساز صحبت کنید. لازم نیست این کار را انجام دهید تا دستگاه اسپرسوساز خود را خون کند. اگر به تازگی دستگاه خود را خریداری کرده اید و برای اولین بار قصد راه اندازی آن را دارید، باید این کار را انجام دهید. حتی اگر دوباره برای مدت طولانی تری از دستگاه اسپرسوساز استفاده کنید، باید آن را تهویه کنید. به طور کلی می توان گفت که در دو حالت نیاز به تهویه دستگاه اسپرسوساز وجود دارد:

من برای اولین بار در شرف استفاده از دستگاه اسپرسوساز هستم.

بعد از مدت ها می خواهید دوباره از دستگاه قهوه ساز استفاده کنید.

آیا دستگاه اسپرسوساز باید خارج شود؟

دستگاه های اسپرسوساز دارای مخزن آب هستند که آب را در خود نگه می دارد. هنگامی که دکمه فشار داده می شود، آب از مخزن به محفظه بالایی جریان می یابد. حال اگر آب در مخزن دستگاه نباشد، هوا به داخل پورت جریان می یابد. در این حالت پمپ قدرت کافی برای پمپاژ و هدایت آب به سطح را ندارد که منجر به کاهش میزان قهوه می شود. البته نرم کننده موجود در دستگاه اسپرسوساز برای تهیه قهوه اسپرسو بسیار مهم است. زیرا با هوای مناسب قهوه تهیه شده خامه ای غنی و طعم فوق العاده ای خواهد داشت. بنابراین توجه به این موضوع و انجام اقدامات لازم برای گرم کردن دستگاه اسپرسوساز ضروری است.

لازم به ذکر است که تهویه دستگاه نه تنها منجر به عملکرد بهتر دستگاه و سرو قهوه با کیفیت می شود، بلکه از آسیب دیدن قطعات نیز جلوگیری می کند. به این معنی که هوای داخل پمپ عملکرد قطعه را مختل کرده و به دستگاه آسیب می رساند. بنابراین تهویه دستگاه اسپرسوساز نیز از این نظر قابل توجه است. بنابراین هنگامی که قصد دارید دستگاه را برای اولین بار راه اندازی کنید، یا اگر قصد دارید بعد از مدت زمان طولانی از دستگاه استفاده کنید، حتما دستگاه اسپرسوساز را تهویه کنید.

دلیل لزوم تهویه دستگاه اسپرسوساز

زمانی که از انواع دستگاه های اسپرسوساز به مدت طولانی استفاده می کنید، باید دستگاه را تهویه کنید. دلیل آن این است که از آنجایی که تجهیزات برای مدت طولانی استفاده نشده است، هوا جایگزین آب در پمپ شده است. در واقع وقتی آب قسمت پمپاژ دستگاه خالی می شود، جای آن پر از هوا می شود. در نتیجه اگر دستگاه را بدون هوادهی روشن کرده و آماده کار کنید، پمپ نمی تواند آب را به سمت بالا پمپاژ کند و به درستی کار نمی کند. به همین دلیل است که گفته می شود تهویه یکی از مهمترین اصول کار با دستگاه اسپرسوساز است و باید توجه زیادی به آن شود.

نکاتی در مورد سیستم تهویه دستگاه های اسپرسوساز

خونریزی به معنای تخلیه پمپ باد است که می تواند در عملکرد دستگاه مشکل ایجاد کند. با این عمل هوا در لوله های پمپ آزاد می شود و آب با فشار زیاد قابل جابجایی است. اگر دستگاه اسپرسوساز از برق جدا باشد و از آن استفاده نشود، پمپ قادر به پمپاژ آب نیست و نمی تواند کار خود را به درستی انجام دهد. بنابراین تهویه دستگاه اسپرسوساز بسیار مهم است و باید در شرایط لازم انجام شود.

به جرات می توان گفت که برخی از ماشین های رده بالا قابلیت نمایش تهویه هوا را دارند. اگر دستگاه شما این عملکرد را دارد و پس از دم کردن 4 تا 5 فنجان قهوه چندین بار این پیغام ظاهر می شود، باید چند نکته و راه حل را در نظر بگیرید:

اندازه آسیاب قهوه: گاهی اوقات اندازه آسیاب قهوه می تواند نشان دهنده پیامی از دستگاه باشد. برای حل این مشکل، اندازه آسیاب قهوه را افزایش داده و دوباره دستگاه را امتحان کنید.

تمیز کردن: اگر دستگاه اسپرسوساز برای مدت طولانی خارج نشده باشد، ممکن است شروع به نمایش پیام هوا کند. در این صورت دستگاه را گردگیری کنید و دوباره امتحان کنید. بازه زمانی مناسب برای تمیز کردن دستگاه اسپرسوساز متغیر است و به نحوه استفاده از دستگاه و سختی آب منطقه بستگی دارد. با این حال، به طور کلی بهتر است دستگاه را هر یا دو ماه یکبار تمیز کنید.

آسیب به اجزای داخلی: گاهی اوقات ممکن است اجزای داخلی دیگ بشکند و آسیب ببیند. در این مرحله برای تعویض قطعه باید با یک متخصص تعمیر تماس بگیرید.

آموزش ورود هوا به دستگاه اسپرسوساز صنعتی

سیستم تهویه اکثر دستگاه های اسپرسوساز یکسان است. زیرا قطعات استفاده شده و نحوه کار آنها تقریبا یکسان است. با این حال، ما در مورد نحوه تهویه هر یک از دستگاه های اسپرسوساز محبوب صحبت خواهیم کرد.

اولین قدم برای شروع هوادهی دستگاه اسپرسوساز پر کردن مخزن دستگاه با آب است. برای این کار بهتر است از آب گرم استفاده کنید و مخزن را با حداکثر آب پر کنید.

توجه داشته باشید که در ظرف باید آب کافی وجود داشته باشد. در غیر این صورت، هوا به درستی کار نخواهد کرد.

سپس دکمه روشن/خاموش دستگاه را بدون بستن فیلتر پرتا فشار دهید.

مطمئن شوید که نازل بخار دستگاه به درستی بسته شده است.

در مرحله بعد باید دکمه خارج شدن دستگاه اسپرسوساز را فشار داده و کمی صبر کنید.

اگر آب از گروه سر خارج نشد، باید نازل بخار را باز کرده و دوباره ببندید.

سپس دوباره دکمه استخراج را فشار دهید تا دستگاه اسپرسوساز تهویه شود.

تهویه دستگاه اسپرسوساز G-Pass

برند G-Pass یکی از برندهای برجسته  قطعات لوازم خانگی بوش و لوازم خانگی مالزی است. این برند دستگاه های اسپرسوساز زیادی را در مدل های مختلف روانه بازار کرده است که هر کدام دارای طراحی مدرن و ظریفی هستند. اگر دستگاه اسپرسوساز جیپاس خریداری کرده اید، قبل از استفاده باید ابتدا آن را تهویه کنید. تهویه دستگاه اسپرسوساز G-Pass به شرح زیر است:

ابتدا دستگاه GPS را مانند هر دستگاه اسپرسوساز دیگری راه اندازی کنید.

سپس مخزن آب را حداکثر پر کنید و دستگاه را روشن کنید.

دستگاه را برای هر مخزن حاوی آب روشن نگه دارید.

در نهایت بررسی کنید که آیا اسپرسو از دستگاه خارج می شود یا خیر. اگر اسپرسو به درستی از دستگاه خارج نمی شود این نشان می دهد که فرآیند هوادهی به درستی انجام نشده است. در این موقعیت باید نفس نجات را تکرار کنید.

نحوه تهویه دستگاه اسپرسوساز نوا

برند نوا یک برند شناخته شده در ژاپن، تولید کننده پیشرو لوازم خانگی و لوازم الکتریکی مانند دستگاه اسپرسوساز است. برند نوا چندین دستگاه اسپرسوساز تولید کرده است که از میان آنها می توان به 4 مدل اصلی یعنی نوا 139، نوا 140، نوا 148 و نوا 149 اشاره کرد که برای استفاده از دستگاه نوا ابتدا باید آن را هوادهی کنید تا بتوانید بهترین اسپرسو را تحویل بگیرید. نوشیدنی اگر دستگاه اسپرسوساز نوا خود را تهویه نکنید، اسپرسو به درستی بیرون نمی آید و نمی توانید نوشیدنی با کیفیتی ارائه دهید. سیستم تهویه دستگاه اسپرسوساز نوا مشابه دیگر دستگاه های اسپرسوساز است. برای این کار باید مراحل زیر را انجام دهید:

مخزن آب اسپرسوساز نوا را با آب داغ پر کنید

دستگاه را روشن کنید تا دستگاه اسپرسوساز روشن شود.

سپس بررسی کنید که آیا اسپرسو به خوبی از دستگاه خارج می شود یا خیر. اگر این کار به خوبی انجام نشد، باید فرآیند تهویه را تکرار کنید.

پس از ورود به سیستم، می توانید از دستگاه اسپرسو نوا خود برای سرو بهترین نوشیدنی ها استفاده کنید.

تهویه مطبوع اسپرسو Bezerra چگونه کار می کند؟

بیزرا بدون شک یکی از محبوب ترین برندهای موجود در بازار است. این برند ایتالیایی چندین دستگاه اسپرسوساز را روانه بازار کرده است که هر کدام دارای مشخصات و ویژگی های خاصی هستند. اگر قصد خرید دستگاه اسپرسوساز Bezera را دارید، خوب است بدانید که چگونه کار می کند و چگونه هواکش می کند. تهویه دستگاه اسپرسوساز Bezera به شرح زیر است:

مانند سایر دستگاه های اسپرسوساز، ابتدا مخزن دستگاه Bezera را با آب پر کنید.

باید آب کافی در مخزن وجود داشته باشد تا فرآیند هوادهی به خوبی انجام شود.

سپس دکمه پاور دستگاه را فشار دهید تا دستگاه روشن شود.

با دستگاه قهوه ساز Bezerra می توانید به راحتی هر نوع اسپرسو را بنوشید.

تهویه دستگاه اسپرسوساز خانگی دلونگی

دلونگی یکی دیگر از برندهای معروف و محبوب در بازار است. سیستم تهویه دستگاه اسپرسوساز دلونگی نیز مشابه دستگاه های دیگری است که نام بردیم. دلیل تنفس دستگاه های اسپرسوساز یکسان و فرآیند تولید آنها تقریباً یکسان است. بنابراین برای گرم کردن اسپرسوساز خانگی دلونگی کافی است مخزن آب را پر کرده و دستگاه را روشن کنید. سپس با بررسی نازل بخار، دکمه استخراج را فشار دهید و اجازه دهید دستگاه شروع به کار کند. هنگامی که هوا تمام شد، می توانید به سرعت دستگاه اسپرسوساز خانگی DeLonghi را راه اندازی کنید و انواع نوشیدنی های اسپرسو را سرو کنید.

آموزش تهویه و نصب اولیه دستگاه اسپرسوساز موباشی

همانطور که گفتیم، پس از خرید دستگاه اسپرسوساز و انجام تنظیمات اولیه، آن را روی هوا قرار می دهد. قهوه ساز موباشی 2020 قبل از روشن کردن آن نیز به همین ترتیب است. ابتدا مخزن باید پر از آب باشد. سپس دستگاه باید روشن شود و شیر دستگاه باید باز شود تا دستگاه شروع به کشیدن آب کند. این کار را باید مدتی ادامه داد تا لیوان حداقل تا نیمه پر شود. پس از این و در حین انجام تنظیمات اولیه، دستگاه آماده استفاده است و می توانید نوشیدنی نیز تهیه کنید.

راه اندازی اولیه و تهویه دستگاه توسط پرسنل مجرب

بسیاری از افراد در مورد اولین استفاده از دستگاه ها کمی نگران هستند و فکر می کنند که در اولین نصب به خوبی مقاومت نمی کنند و عملیاتی مانند تهویه را انجام می دهند. در عین حال همانطور که مشاهده کردید نصب و هوادهی دستگاه ها فرآیند بسیار ساده ای است و بسته به نوع دستگاه قابل پخش است. البته روش خرید اسپرسوساز برای همه مدل ها و برندها تقریبا یکسان است. با این حال، اگر نصب و تهویه دستگاه اسپرسوساز برای شما کمی سخت است، می توانید این کار را به متخصصان بسپارید. معمولاً شرکت های فروش دستگاه های اسپرسوساز خدمات پس از فروش را نیز ارائه می دهند و خدمات نصب و راه اندازی را به مشتریان خود ارائه می دهند. اما برای این کار می توانید از سایر شرکت ها یا متخصصان منطقه خود کمک بگیرید و با کمک آنها دستگاه اسپرسوساز را تهویه کرده و آن را راه اندازی کنید. متخصصان دستگاه شما را در کمترین زمان ممکن آماده استفاده خواهند کرد.

خلاصه

یکی از مواردی که هنگام استفاده از  خدمات قهوه ساز بوش باید در نظر بگیرید تهویه است. هوادهی دستگاه اسپرسوساز باعث شده تا پمپ داخل دستگاه بتواند آب را به سمت بالا پمپاژ کند. بنابراین، اگر دستگاه در زمان مناسب هواگیری نشود، دستگاه قادر به پمپاژ آب و در نهایت گرفتن اسپرسو نخواهد بود. تهویه دستگاه اسپرسوساز باید در دو مرحله انجام شود. لحظه ای که به تازگی دستگاه را خریده و راه اندازی کرده اید. و دوم اینکه اگر بعد از مدت ها دوباره از دستگاه استفاده کنید. روش تهویه دستگاه اسپرسوساز در اکثر دستگاه ها یکسان است. به سادگی مخزن دستگاه را با آب کافی پر کنید و اجازه دهید دستگاه به طور معمول کار کند. پس از آن، اگر اسپرسو به راحتی از دستگاه خارج شود، به این معنی است که فرآیند هوادهی به درستی انجام شده است.
 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۰۷/۲۰
ماژیک

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی