ماژیک

معرفی مهمترین مطالب و اخبار

ماژیک

معرفی مهمترین مطالب و اخبار

با ماژیک دورتون رو خط می کشیم و معرفیتون میکنیم. اگه دوست دارید ماژیکی باشید با ما تماس بگیرید.

مزایای ایجاد یک شبکه غیرفعال

چهارشنبه, ۲۵ مهر ۱۴۰۳، ۰۵:۴۸ ب.ظ


ایجاد یک شبکه غیرفعال در صورتی که توسط یک متخصص خدمات پسیو شبکه انجام شود می تواند کم هزینه و با بهترین کیفیت باشد. طراحی شبکه و ترسیم نقشه، نصب تجهیزات شبکه شامل کابل، سوئیچ، روتر و ...، طراحی اتاق سرور طبق استانداردهای تعیین شده، کابل کشی، بهینه سازی زیرساخت های موجود، از اقدامات اصلی در خصوص نصب و راه اندازی شبکه غیر فعال می باشد. . .

علاوه بر این، استقرار شبکه و استقرار برد، طراحی و چیدمان رک، پیکربندی UPS، نصب کانال و رک و اتاق سرور، پیکربندی مرکزی، نصب سنسورها و دستگاه های هوشمند برای نظارت بر شبکه را می توان در لیست مراحل پیکربندی شبکه قرار داد.

پس از انجام تمامی مراحل ذکر شده، شبکه مطابق نقشه در اختیار مالک قرار گیرد. البته پشتیبانی و مدیریت خدمات شبکه غیرفعال بسیار مهم است. زیرا می تواند کارایی بهتر و کیفیت بالاتر خدمات شبکه را تضمین کند.

تفاوت بین شبکه های فعال و غیرفعال چیست؟

وقتی عملکرد و اجرا را با هم مقایسه می کنیم و تفاوت می دهیم، باید بگوییم که سرویس ها مجموعه ای از ابزارها هستند که وظایفی را انجام می دهند که به داده های قابل انتقال و تغییر دسترسی ندارند. این زمانی است که در یک شبکه فعال، از رایانه ها و دستگاه هایی استفاده می شود که می توانند داده های شبکه را تغییر دهند.

یکی از موثرترین خدمات غیرفعال کابل کشی شبکه است. اما در نوع فعال شبکه مهمترین قسمت سرویس نصب نرم افزارهای لازم در شبکه است. در سرویس های فعال، خدماتی ارائه می شود که دستگاه ها می توانند سیگنال ها را تغییر دهند. اما در سرویس های بیکار، تجهیزات زیرساختی راه اندازی خواهد شد.

اما تفاوت اصلی تجهیزات این دو شبکه در عملکرد آنها در شبکه است. هنگام استفاده از تجهیزات فعال، تغییرات مستقیماً در شبکه انجام می شود. با این حال، هنگامی که از تجهیزات غیرفعال استفاده می شود، یک پلت فرم برای هدایت داده ها از یک مکان به مکان دیگر ارائه می شود.

تفاوت تجهیزات فعال و غیرفعال

پیاده سازی شبکه و تجهیزات را می توان به فازهای مختلفی دسته بندی کرد. این بخش می تواند نقش هر بخش را در ارائه خدمات شبکه مشخص کرده و آنها را بهینه کند. در سرویس فعال از تجهیزات فعال و در سرویس غیرفعال از تجهیزات غیرفعال استفاده می شود.

البته این نکته مهم را نباید فراموش کرد: راه اندازی و نصب تجهیزات غیرفعال باید به عنوان اولین قدم در راه اندازی تجهیزات فعال انجام شود. این تجهیزات و خدمات انجام شده برای نصب آن ممکن است شامل نصب کامل شبکه باشد.

به طور کلی خدمات و تجهیزاتی که می توانند تغییرات و فعالیت هایی را در شبکه ایجاد کنند، فعال نامیده می شوند. به عنوان مثال، برنامه های ضد ویروس نصب شده می توانند بر داده های ورودی تأثیر بگذارند. اما در سرویس های شبکه غیرفعال، داده ها بدون هیچ گونه عملیات یا تغییری از نقطه ای به نقطه دیگر منتقل می شوند.

بنابراین به طور کلی می توان گفت که دستگاه های نصب شده و کار در شبکه های کامپیوتری شامل دو دسته می شوند. دستگاه های فعال می توانند داده ها را با استفاده از جریان الکتریکی انتقال دهند. اما دستگاه های غیرفعال یا غیرفعال داده ها را با استفاده از دستگاه های خود بدون نیاز به برق انتقال می دهند.

اپراتور شبکه کیست؟

برای پاسخ به این سوال که چگونه کاربر یک شبکه بی سیم را شناسایی کنیم، لازم است بدانید که ساخت یک شبکه کامپیوتری معمولا به دو قسمت تقسیم می شود: نصب دستگاه و ارتباط بین نرم افزار. در مرحله اول دستگاه ها در قسمت سخت افزاری قرار می گیرند که در تولید داده ها و سیگنال ها دخالتی ندارد و به قسمت غیر فعال شبکه معروف است. اما در مرحله دوم، پیکربندی نرم افزار بر روی دستگاه های مختلفی انجام می شود که امکان پردازش و انتقال داده ها را فراهم می کند. به این سرویس ها شبکه های فعال می گویند. یک تابع شبکه غیرفعال شبکه ای را راه اندازی می کند که این دو جزء مجزا را پیاده سازی می کند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳/۰۷/۲۵
ماژیک

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی