ماژیک

معرفی مهمترین مطالب و اخبار

ماژیک

معرفی مهمترین مطالب و اخبار

با ماژیک دورتون رو خط می کشیم و معرفیتون میکنیم. اگه دوست دارید ماژیکی باشید با ما تماس بگیرید.

قطعات کارتریج‌ پرینتر لیزری و‌ جوهرافشان

يكشنبه, ۹ مهر ۱۴۰۲، ۱۱:۲۲ ق.ظ

قطعات کارتریج لیزری و جوهرافشان

کارتریج ها یکی از مهم ترین بخش های چاپگر هستند. به طوری که وجود آن برای فرآیند چاپ ضروری است. رنگ مورد نیاز برای چاپ توسط چاپگر تامین می شود. کارتریج های چاپ را می توان بر اساس نوع چاپگر به دو دسته لیزری و جوهرافشان تقسیم بندی کرد.

دانستن قطعات و اجزای یک پرینتر لیزری و کارتریج پرینتر جوهرافشان به شما کمک می کند تا بهتر و راحت تر از این دستگاه های چاپگر استفاده کنید. به همین منظور شما را با این مقاله آشنا می کنیم و اطلاعات مورد نیاز را در اختیار شما قرار می دهیم. با ما بمان.

قطعات اصلی کارتریج لیزری

چاپگر لیزری بخشی از چاپگر لیزری است که وظیفه ایجاد تصاویر روی کاغذ را بر عهده دارد. در این حالت به جای جوهر مایع، مخلوط خشکی از پودر تونر وجود دارد که با بار الکتریکی و حرارت به کاغذ می‌چسبد. کارتریج های لیزری در چهار رنگ مختلف موجود هستند: مشکی، فیروزه ای، سرخابی (قرمز/صورتی) و زرد. در ادامه به بررسی اجزای آنها می پردازیم:

طبل

بشکه یک استوانه آلومینیومی با بار الکتریکی است که توسط یک پوشش حساس به نور احاطه شده است. وظیفه اصلی درام جمع آوری ذرات پودر تونر با ایجاد خواص الکترواستاتیک و انتقال آنها به کاغذ است. که وقتی دستور چاپ داده می شود، درام بار الکتریکی دریافت می کند و تصویر روی آن توسط لیزر اسکن می شود. پس از اسکن تصویر، درام می چرخد ​​و تونر را برای انتقال تصویر به کاغذ برمی دارد.

تونر و کارتریج

کارتریج تونر ظرفی حاوی ذرات پودر تونر است. پودر تونر از رزین پلاستیکی متصل به ذرات آهن ساخته شده است. در فرآیند چاپ لیزری، این پودرها با بار مثبت خود به سیلندر جذب می شوند. سپس به کمک پارو به صورت یکنواخت روی کاغذ پخش می شوند و تصویر تشکیل شده روی درام روی کاغذ چاپ می شود. می توان گفت که کل فرآیند حول محور تأثیر بارهای الکتریکی و تغییرات آن بر ذرات تونر است که به شدت به این بارها حساس هستند و با آنها حرکت می کنند.

دکتر بلید

دکتر بلید میزان صدای تخصیص داده شده به اجزای دیگر را تعیین می کند و آنها را به طور مساوی در سراسر کاغذ توزیع می کند. همچنین با شارژ تونر نقش مهمی در ارائه چاپی خوانا دارد در مورد کارتریج های رنگی معمولاً این قسمت با همکاری رولر توسعه دهنده تونر را برای چاپ آماده می کند. در کارتریج های تک رنگ، دکتر بلید معمولاً با غلتک توسعه دهنده با دقت بیشتری بارگیری می شود.

جراحی چاقو

این قسمت از فولاد ضد زنگ ساخته شده است. زیرا در صورت خوردگی این فلز نه تنها مانع از شارژ صحیح تونر می شود، بلکه به کارتریج نیز آسیب می رساند.

کابل

میله مغناطیسی با ویژگی های مغناطیسی این قسمت بین کارتریج تونر و درام قرار دارد و وظیفه اصلی آن تولید و جذب برق از تونر می باشد. پودر تونر با اثر جریان الکتریکی بین آهنربا و درام به درام منتقل می شود. آسیب دیدن این قسمت باعث ایجاد لکه های سیاه روی نسخه چاپ شده و تغییر رنگ آن می شود

آهن ربا

یک واحد پاورقی

واحد فیوزر از دو غلتک تشکیل شده است. غلتک فیوزر اصلی توسط یک لامپ کنترل شده با درجه حرارت گرم می شود که با گرم شدن آن باعث ذوب شدن ورق پلاستیکی نازک جوهر و انتقال جوهر از طریق غلطک ها به کاغذ می شود. این غلتک به راحتی تمیز می شود زیرا با سیلیکون غیر ساینده پوشانده شده است.

غلتک پایینی نیازی به گرم شدن ندارد و معمولاً از لاستیک سیلیکونی نرم ساخته شده است که کاغذ را نگه می دارد و به آن کمک می کند تا با خیال راحت و روان از بین غلتک ها عبور کند.

فوم غلتک

با افزایش تماس بین کاغذ و درام؛ یک غلتک فوم رنگ را به کاغذ منتقل می کند. کثیفی و کثیفی روی درام را پس از چاپ پاک می کند. غلتک فوم قسمت استوانه ای در پایین درام است. آسیب دیدن این قطعه در فرآیند چاپ اختلال زیادی ایجاد می کند. توجه داشته باشید که فوم غلتک بسته به عملکرد آن باید تعویض شود.

بغلتانید و بکشید

تیغه (چاقوی تمیز کردن)

تیغه یک تیغه تمیز کننده است و عملکردی مشابه غلتک فوم دارد. یعنی بعد از اتمام مراحل چاپ، درام را از ذرات باقی مانده پاک کنید. لازم به ذکر است که ذرات تونر باقیمانده روی فوم غلتک نیز توسط تیغه حذف می شوند.

حاشیه، غیرمتمرکز

درام شاتر

درام شاتر قطعه ای پلاستیکی است که درام را احاطه کرده است تا در هنگام نصب در معرض نور قرار نگیرد.

تسمه انتقال

تسمه انتقال وظیفه انتقال کاغذ از طریق چاپگر را بر عهده دارد. به طوری که تونر پس از عبور از درام می تواند تصویر یا متن مورد نظر را روی کاغذ ثبت کند. برخی از چاپگرهای کوچکتر تسمه انتقال ندارند و در عوض دارای غلتک هایی هستند که به عنوان تسمه عمل می کنند. مهمترین علامت تسمه انتقال معیوب، گیر کردن مداوم کاغذ در چاپگر است.

ظرف تونر زباله

ظرف زباله جوهر باقی مانده از فرآیند چاپ را جمع آوری می کند. این قطعه به مرور زمان پر می شود و بنابراین باید تعویض شود. در غیر این صورت، چاپگر از کار می افتد و یا کیفیت چاپ بسیار کاهش می یابد.

تراشه الکترونیکی

یک تراشه الکترونیکی روی کارتریج تونر قرار دارد و به عنوان مغز آن عمل می کند. دستورالعمل های ارسال شده به کارتریج تونر، مانند انتقال تونر به کاغذ و تخمین سطح تونر. توسط این تراشه اعلام خواهد شد تعداد چاپ روی این چیپست نوشته شده است. و در صورت رسیدن به مقدار تعیین شده این تراشه باید تعویض شود. یک تراشه الکتریکی معیوب پیام خطا را روی صفحه چاپگر نشان می دهد.

قطعات اصلی کارتریج جوهر

چاپگر جوهر افشان در بین کاربران چاپگر بسیار محبوب است. زیرا چاپ رنگی با کیفیتی را ارائه می دهد. فرآیند چاپ با این چاپگرها بسیار ساده و قابل درک است. در واقع کارتریج های جوهر افشان مخازن جوهر هستند که به یک سری نازل های کوچک به نام هد چاپ متصل می شوند که برای ایجاد نقاط بسیار کوچک جوهر طراحی شده اند.

در یک رنگ خاص مانند مشکی، می توان از نازل ها برای چاپ متن استفاده کرد. رنگ های موجود در مخازن جوهر را نیز می توان برای ایجاد یک تصویر رنگی ترکیب کرد. کارتریج جوهر از دو بخش اصلی تشکیل شده است:

بدنه کارتریج جوهر

بدنه به عنوان ظرفی برای جوهر عمل می کند. بسته به مدل چاپگر، جوهر رنگی و سیاه را می توان به طور جداگانه یا با هم در یک بدنه قرار داد.

جوهر افشان کارتریج Corp

رئیس خط کارت جوهر افشان

سر کارتریج جوهر

واحد اصلی در هسته چاپگر جوهر افشان قرار دارد و جوهر را به کاغذ منتقل می کند. هدهای چاپ کارتریج جوهر افشان از چهار قسمت زیر تشکیل شده است:

1- صفحه نازل: قسمتی که در هنگام چاپ جوهر از کارتریج خارج می شود.

2- کاور: هنگام عدم استفاده از بینی را بپوشانید و از آن محافظت کنید.

3- اتاق مرکب معمولی: جایی است که جوهر قبل از چاپ در آن قرار می گیرد.

4- بستر پیزوالکتریک (در چاپگرهای پیزوالکتریک): حاوی کریستال پیزوالکتریک است. لرزش این کریستال در بدنه کارتریج باعث جاری شدن جوهر از نازل ها می شود. این فرآیند در فواصل منظم و به صورت قطره ای اتفاق می افتد.

5- صفحه مقاومت فلزی (در چاپگرهای حرارتی): این قسمت توسط جریان ضعیفی گرم می شود که جوهر را گرم کرده و باعث ترک خوردن جوهر روی کاغذ می شود.

سخنان پایانی

برای اینکه چاپگر شما بهترین عملکرد را داشته باشد، دانستن اجزای لیزر و کارتریج تونر بسیار مهم است. زیرا اگر کیفیت سند چاپ شده روی دستگاه بی کیفیت باشد، کاغذ در چاپگر گیر می کند و یا حتی در صورت مواجه شدن با پیغام خطا در چاپگر، بیشتر از وضعیت مطلع خواهید شد. فراموش نکنید که برای انتخاب با کیفیت ترین کارتریج های موجود در بازار و رفع مشکلات پیش روی چاپگرهای خود نیز می توانید از مشاوره همکاران ما بهره مند شوید.
 

برداشت شده از: https://avafarhang.com/laser-cartridge-and-inkjet-parts/

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۰۷/۰۹
ماژیک

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی