ماژیک

معرفی مهمترین مطالب و اخبار

ماژیک

معرفی مهمترین مطالب و اخبار

با ماژیک دورتون رو خط می کشیم و معرفیتون میکنیم. اگه دوست دارید ماژیکی باشید با ما تماس بگیرید.

روش بازنویسی مقالات

سه شنبه, ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۰۷:۱۲ ب.ظ


زمانی که تصمیم به نوشتن مقاله یا کار علمی دیگری می گیرید، به ناچار مقالات منتشر شده در رشته خود را مطالعه و مرور می کنید و از محتوای آنها برای نوشتن مقاله ای ارزشمند و ارزشمند استفاده می کنید. هنگام استفاده از منابع اطلاعاتی دیگر باید نکات خاصی را رعایت کنید تا نوشته شما شبیه سرقت ادبی نباشد. پس از اتمام نگارش مقاله، بررسی و ارزیابی تعداد ارجاعات، استنادات و سرقت علمی مقاله ضروری است تا از ارسال مقالات سرقت علمی به مجلات و عواقب آن جلوگیری شود.

مرور یکی از راه های حذف سرقت ادبی و بهره مندی از منابع علمی است. اصطلاح Paraphrase به فرآیند بازنویسی مطالب اشاره دارد. به این ترتیب معنی و محتوای متن اصلی را به گونه ای وارد متن خود می کنید که متهم به سرقت ادبی نشوید.

بازنویسی راهی برای به اشتراک گذاشتن نظریات دیگران است.

یکی از نکات مهم در نگارش و چاپ مقالات علمی در مجلات معتبر بین المللی، ترجمه یا بازنویسی مناسب مطالب است. استفاده از نوشته های دیگران در مقاله خود جرم است، در صورتی که به آن استناد نکنید، بنابراین از آنجایی که می توان از شما به جرم سرقت ادبی شکایت کرد، اتهام سرقت ادبی منجر به رد مقاله شما می شود و شما را در معرض خطر قرار می دهد اعتبار علمی مقاله شما توجه داشته باشید که نقل قول یا نقل قول به معنای بازنویسی یک عبارت یا جمله با کلمات خودتان است. یک جمله بازنویسی شده باید معنا و مفهوم جمله اصلی را حفظ کند و در عین حال کلمات و ساختار را تغییر دهد. نقل قول مستقیم عبارت است از بیان همان جمله توسط شخص دیگری در مقاله که در گیومه نوشته شده است (\" \. البته در هر نوع استفاده از متون دیگران باید به منابع استناد شود. از این قانون مستثنی شده و به متن اصلی مراجعه کنید اگر بنا به دلایلی قصد بازنویسی متن را ندارید، استفاده از قوانین استناد را فراموش نکنید، در غیر این صورت مشکل و زمان زیادی خواهید داشت نام باید به طور کامل ذکر شود. در صورت استفاده از شکل، جدول یا نمودار، باید به کامپایلر اصلی مراجعه کنید.

می توان آن را به روش های مختلف منجمد کرد.

معمولا بازنویسی محتوا به روش های مختلفی انجام می شود. برای رسیدن به یک مکالمه قدرتمند می توانید از چندین روش مختلف به طور همزمان استفاده کنید.

مترادف ها را با کلمات جدید جایگزین کنید

در این روش باید کلماتی را جایگزین کلماتی کنید که همان معنای کلمات دیگر را در جمله دارند، این روش در ظاهر روشی ساده به نظر می رسد، اما همچنین به دلیل وجود تعداد زیادی مترادف برای برخی کلمات. زیرا برداشتن و استفاده از کاربردها و معانی مختلف هر یک در جملات مختلف به مهارت و تخصص قابل توجهی نیاز دارد. همچنین ممکن است گاهی کلمه ای کاملاً مترادف با کلمه دیگری شود، اما مهم این است که کلمه جایگزین شده باید بتواند ارزش و معنای کلمه قبلی را در جمله حفظ کند و به آن منتقل کند.

فاعل و فعل جمله ها را تغییر دهید

می توانید ترتیب کلمات را در جملات تغییر دهید، این روش نیاز به مهارت خاصی ندارد، اما باید به خاطر داشته باشید که این کار باید با دقت و دقت انجام شود تا هیچ گونه آشفتگی و اشتباهات گرامری در جمله ها وجود نداشته باشد.

جملات آشنا را به ناآشنا و بالعکس تغییر دهید

در جمله معین، فاعل یا فاعل معلوم است و ضمایر نامعین زمانی به کار می روند که مفعول (شیء) بر جمله حاکم باشد.

مطالب را درک کنید و با درک خود آن را بازنویسی کنید

اساس ترجمه بر اساس این روش است. در واقع، وقتی شما پارافراسی را انجام می دهید، نظریه و ایده شخص دیگری را از زبان خودتان بیان می کنید. هدف اصلی این اثر حفظ معنا و مفهوم متن اصلی بدون کپی و تکرار کلمه به کلمه است. اگر گزارش می دهید که متن نوشته شده شما بیش از 50 درصد شبیه متن اصلی است، مقاله شما سرقت علمی است و باید برای رفع آن اقداماتی انجام دهید. به طور کلی می توان گفت این روش بهترین و موثرترین روش انجماد است.

گرامر جمله را تغییر دهید

یکی دیگر از تکنیک های پارافراسی تغییر گرامر جمله است. توجه داشته باشید که اجرای این روش آسان تر از تغییر کلمات است، اما اگر دانش کافی نداشته باشید، ممکن است باعث ایجاد مشکلات بیشتری در زبان مادری و سطح زبان مقاله شما شود. . . اگرچه بازنویسی اشکال مختلفی دارد، اما ذکر منبع تئوری در همه موارد مهم است

پارافرزیس گام به گام را انجام دهید

نقل قول راهی برای ارجاع به منبعی بدون ذکر مستقیم آن است. این کار به دلایل زیر انجام می شود:

بازنویسی صلاحیت و دانش کامل شما را در مورد منبع منبع نشان می دهد.

بازنویسی مطالب راهی مطمئن برای جلوگیری از کپی برداری و سرقت ادبی از آثار دیگران است.

بازنویسی پایان نامه به این معنی است که گویش شما در سراسر مقاله غالب و ثابت است.

پیشنهاداتی برای پاراگراف های اساسی و صحیح

متن اصلی را چندین بار بخوانید تا زمانی که متن اصلی را متوجه شوید.

پس از مطالعه متن اصلی را کنار بگذارید و مطالب را برای خود بازنویسی کنید.

به کلمات کلیدی منبع اصلی توجه کنید تا هنگام نوشتن، دیدی بصری از موضوع داشته باشید.

برای سهولت در استفاده از منابع متن اصلی، صفحات مرجع ذکر شده است.

از گیومه ها به درستی و در مکان های مناسب استفاده کنید.

متن بازنویسی شده را با متن اصلی مقایسه کنید تا مطمئن شوید که تمام نکات لازم ذکر شده است.
 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳/۰۲/۱۸
ماژیک

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی