ماژیک

معرفی مهمترین مطالب و اخبار

ماژیک

معرفی مهمترین مطالب و اخبار

با ماژیک دورتون رو خط می کشیم و معرفیتون میکنیم. اگه دوست دارید ماژیکی باشید با ما تماس بگیرید.

راوی کیست؟

چهارشنبه, ۱ شهریور ۱۴۰۲، ۱۲:۴۸ ب.ظ


گوینده رادیو فردی است که توانایی و سلامتی متناسب با اندام گفتار داشته باشد و با توجه به ماهیت آموزش و پرورش و آموزش بتواند پیامی را با عبارات مناسب به شنونده برساند.

گوینده هنرمندی خلاق و بااخلاق است که صدایی هنرمندانه دارد، بر کلام هنری تسلط و تسلط دارد، بر انواع نثر و شعر، خواندن و گفتار، آداب مکالمه و شیوه های جذب مخاطب تسلط دارد.

سخنران ایده ها را از ذهنی به ذهن دیگر منتقل می کند، اما از طریق قلب. گوینده باید ترتیب ادب و دستور زبان را بیاموزد، افعال، موضوعات و اجزای آنها را بشناسد. تا بتواند مخاطبی را جذب کند و پیام خود را شفاف، واضح و دقیق به مخاطب خود برساند.

و البته گوینده خوب باید هنرمندی خلاق و با اخلاق باشد که فن بیان را آموخته و آزموده باشد و در بداهه گویی و خواندن انواع نثر و شعر نیز تبحر داشته باشد.

ناشر چیست؟

گفتار، هنر و مهارت گوینده کتاب صوتی شایسته است، با دانش و درک زبان و ادبیات مادرش، می تواند از دانش صحیح اندام گفتار، لحن و بیان مناسب، تلفظ الفبای صحیح و تنفس مؤثر استفاده کند. برای ایجاد رابطه با مخاطبان و تبادل نظر، از زبان نوشتاری به زبان گفتاری تغییر دهید.

صحبت کردن یعنی یافتن صورت های صحیح بیانی که از زبان می آید، اما در آنجا نمی ماند و از آن فراتر می رود.

گویندگی ماهر فقط مختص گویندگان و مجریان رادیو و تلویزیون نیست، بلکه هرکسی که طبق قوانین حرفه خود با گویندگی و گویندگی سروکار دارد، باید به طور جدی و مهم به پرورش و شناخت صدا و گفتار خود بپردازد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۰۶/۰۱
ماژیک

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی