ماژیک

معرفی مهمترین مطالب و اخبار

ماژیک

معرفی مهمترین مطالب و اخبار

با ماژیک دورتون رو خط می کشیم و معرفیتون میکنیم. اگه دوست دارید ماژیکی باشید با ما تماس بگیرید.

بهترین پارچه روکش صندلی ماشین چیست؟

پنجشنبه, ۹ شهریور ۱۴۰۲، ۰۶:۲۱ ب.ظ


یکی از اولین دغدغه های علاقه مندان به خودرو پس از خرید خودرو، انتخاب روکش صندلی است. روکش صندلی ماشین انواع مختلفی دارد. پارچه و چرم دو ماده اصلی برای روکش صندلی ماشین هستند. بسیاری پارچه را به چرم ترجیح می دهند. به یاد داشته باشید که پارچه روکش صندلی ماشین باید دارای ویژگی های خاصی باشد تا کیفیت و کارایی آن تضمین شود. برخی از انواع پارچه های مورد استفاده برای روکش صندلی عبارتند از: جین، مشبک، ژاکارد و مخمل.

مزایای روکش های پارچه ای صندلی

عرق کردن، به خصوص در طول رانندگی طولانی، یکی از ناخوشایندترین اتفاقات است. اما پارچه روکش صندلی خودرو به دلیل سوراخ هایی که دارد باعث گردش هوا بین صندلی و راننده می شود. این منجر به کاهش قابل توجهی در تعریق می شود. در زمستان، روکش پارچه ای از هدر رفتن حرارت خودرو جلوگیری می کند.

یکی دیگر از مزایای استفاده از روکش صندلی پارچه ای، تنوع طرح و رنگ در مقایسه با سایر مواد به خصوص چرم است. مالک خودرو گزینه های زیادی برای ایجاد هماهنگی بین رنگ بدنه، رنگ کابین، استایل خودرو (اسپرت، رسمی و ...) و رنگ و طرح پارچه روکش صندلی دارد.

در مورد قیمت، روکش صندلی پارچه ای ارزان تر از چرم است. البته معمولاً انواع مختلفی در بازار وجود دارد. بنابراین محدوده قیمت آنها نیز متغیر است.

روکش های پارچه ای صندلی نسبت به انواع دیگر دوام و راحتی بیشتری دارند و در صورت انتخاب مواد با کیفیت، رنگ شما به مرور زمان تغییر بیشتری می کند.

یک نکته مهم در مورد روکش صندلی ماشین

روکش های پارچه ای بیشتر از چرم به کثیفی حساس هستند. بنابراین بهتر است نسبت به آنها حساسیت بیشتری داشته باشید. همچنین استفاده از روکش های زیپ دار و کش برای بستن به شستشوی راحت تر پارچه روکش صندلی خودرو کمک می کند.

اگر از روکش های پارچه ای استفاده می کنید، بهتر است تا حد امکان از تابش مستقیم نور خورشید خودداری کنید. زیرا به مرور زمان باعث تغییر رنگ و سایش پارچه می شود.

اگر نکات ساده اما مهمی را که در هنگام خرید پارچه برای روکش صندلی خودرو به آنها اشاره می شود در نظر بگیرید، در آینده نزدیک از پرداخت مجدد اجتناب کرده و انتخاب مطمئن تری خواهید داشت.

هنگام خرید روکش صندلی، از ضخیم بودن پارچه اطمینان حاصل کنید. پارچه های نازک در برابر سایش و سایر عوامل مقاومت کمتری دارند و طول عمر کمتری دارند.

دقت کنید که بافت پارچه ریز باشد و درزها کاملا سفت باشد و بافت متراکمی داشته باشد. همچنین باعث افزایش طول عمر و زیبایی و راحتی پارچه می شود.

هرچه تعداد قطعات روی جلد بیشتر باشد، کیفیت و ماندگاری بافت بالاتر است. زیرا استرس ناشی از نشستن به آن بین قسمت های مختلف لباس بهتر تقسیم می شود.

رنگ روکش صندلی ماشین

انتخاب رنگ پارچه در ابتدا می تواند سلیقه ای باشد و چندان مهم نیست. با این حال، حتی در این مورد نیز دانستن چند نکته ساده می تواند مفید باشد.
 

1- رنگ پارچه نباید چشم را برای مدت طولانی خسته کند.

2- در انتخاب رنگ پارچه اول از همه به رنگ کمربند ایمنی خودرو توجه کنید. دلیل این امر این است که طبق استاندارد جهانی، تمامی رنگ های داخلی خودرو بر اساس رنگ کمربند ایمنی تعیین می شود. بنابراین مطمئن ترین راه برای ایجاد هماهنگی در رنگ فضای داخلی خودرو، توجه به رنگ کمربند ایمنی است. همچنین رنگ بدنه خودرو از نظر هماهنگی یا تضاد با رنگ روکش صندلی حائز اهمیت است.

انتخاب رنگ پارچه روکش صندلی AGU

3- نکته دیگری که در انتخاب طرح و رنگ روکش صندلی باید به آن توجه کرد، نقش مالک خودرو و نحوه استفاده وی از آن است. البته اگر از ماشین خود برای جابجایی مسافر استفاده می کنید یا با لباس کار پشت فرمان می نشینید، بهتر است از رنگ های تیره استفاده کنید.

4- در آخر به آب و هوای خودرویتان توجه کنید. اگر در مناطق گرمسیری زندگی می کنید، بهتر است از رنگ های تیره اجتناب کنید. این به این دلیل است که رنگ های تیره نور بیشتری را جذب می کنند و سریعتر از پارچه های روشن گرم می شوند. این می تواند باعث پوسیدگی زودرس پارچه شود.

 

ادامه پست: https://behnikan.ir/product-category/خودرو-و-ابزار/روکش-صندلی/ایرانخودرو/روکش-صندلی-تارا

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۰۶/۰۹
ماژیک

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی