ماژیک

معرفی مهمترین مطالب و اخبار

ماژیک

معرفی مهمترین مطالب و اخبار

با ماژیک دورتون رو خط می کشیم و معرفیتون میکنیم. اگه دوست دارید ماژیکی باشید با ما تماس بگیرید.

افتتاح حساب بانکی در ترکیه

پنجشنبه, ۱۴ تیر ۱۴۰۳، ۱۱:۵۴ ق.ظ


افرادی که به دلایل مختلف از جمله تحصیل، کار یا راه اندازی یک تجارت به ترکیه زندگی می کنند یا به ترکیه می روند، اغلب نیاز به یک حساب بانکی دارند. همین موضوع باعث شده تا بسیاری از این افراد به سوالاتی مانند نحوه افتتاح حساب بانکی در ترکیه و یا قوانین افتتاح حساب بانکی در این کشور فکر کنند. با وجود اینکه قوانین و شرایط معافیت حساب در ترکیه سخت نیست، اما باز هم نبود آنها می تواند برای افراد مشکل ایجاد کند.

قبل از افتتاح حساب در ترکیه، افراد باید ابتدا اطلاعات بیشتری در مورد آن کسب کنند. ناآگاهی در مورد شرایط، اسناد، بانک های قابل اعتماد، روش افتتاح، دلایل رد درخواست، هزینه درخواست و غیره می تواند روند افتتاح حساب را کند کند یا ممکن است درخواست یک فرد اصلا مورد تایید نباشد. با توجه به اهمیت این موضوع، در ادامه این مقاله توضیحات بیشتری در مورد تمام نکات مورد نیاز برای افتتاح حساب بانکی در ترکیه ارائه می شود.

افتتاح حساب بانکی در ترکیه

افرادی که به دلایل مختلف از جمله تحصیل یا کار در ترکیه زندگی می کنند برای انجام بسیاری از امور اداری و دولتی نیاز به افتتاح حساب بانکی دارند. علاوه بر این، افتتاح حساب بانکی در ترکیه برای کسانی که شرایط افتتاح حساب را دارند نیز مفید است. زیرا ایرانی ها خدمات بانکی بین المللی ندارند و در نتیجه به بسیاری از خدمات دسترسی ندارند. داشتن یک حساب بانکی در ترکیه می تواند به آنها در انجام امور بانکی بین المللی کمک کند.

مانند سایر کشورها برای افتتاح حساب بانکی در ترکیه نیز شرایط خاصی وجود دارد. شرایط افتتاح حساب بانکی در ترکیه چندان سخت نیست، اما می توان گفت هر فردی می تواند در ترکیه حساب بانکی افتتاح کند، اما باز هم اطلاع از آن بسیار مهم است. بنابراین به مردم توصیه می شود قبل از هر اقدامی از وضعیت موجود آگاه باشند.

پس از اطلاع از شرایط افتتاح حساب بانکی در ترکیه باید مدارک لازم را تهیه کرده و سپس به بانک مورد نظر مراجعه کنید. دانستن نحوه افتتاح حساب در بانک های ترکیه بسیار مهم است و افراد قبل از اقدام باید تمامی نکات مهم در این مورد را بدانند. اگر مردم به خوبی از این موارد مطلع باشند، به راحتی می توانند در این کشور حساب بانکی باز کنند.

شرایط افتتاح حساب بانکی در ترکیه

همانطور که در قسمت قبل گفته شد افتتاح حساب در ترکیه شرایط خاص خود را دارد. تقریبا تمام افراد مقیم و غیر مقیم که واجد شرایط افتتاح حساب هستند می توانند در بانک های ترکیه حساب باز کنند. به همین دلیل مطالعه تمام شرایط موجود مهم است. در این قسمت در این قسمت شرایط افتتاح حساب بانکی در ترکیه به طور کامل نشان داده شده است. توجه داشته باشید که داوطلبان در صورتی که حتی یکی از این شرایط را نداشته باشند در فرآیند افتتاح حساب با مشکل مواجه خواهند شد.

سن فرد باید بالای هجده سال باشد.

فرد باید یکی از انواع ویزای ترکیه را داشته باشد.

شما باید حداقل 10000 لیر به حساب خود واریز کنید.

مبلغ در حساب فردی باید حداقل 3 ماه باقی بماند.

فرد نباید سابقه کیفری فعال داشته باشد.

در صورتی که فردی نتواند در ترکیه حضور داشته باشد باید به فردی که توسط سفارت ترکیه پذیرفته شده است وکالتنامه ارائه دهد. فردی که وکالت نامه را پذیرفته می تواند از طرف متقاضی اسناد را به بانک برده و حساب باز کند. سایر بانک ها ممکن است شرایط متفاوتی داشته باشند. به همین دلایل به افراد توصیه می شود قبل از هر اقدامی برای افتتاح حساب نزد بانک، شرایط و ضوابط افتتاح حساب نزد خود بانک و نوع حساب بانکی را بررسی کنند.

مدارک مورد نیاز برای افتتاح حساب بانکی در ترکیه

مانند سایر امور بانکی و اداری، برای افتتاح حساب بانکی در ترکیه، افراد باید لیستی از مدارک لازم را تهیه کنند و هنگام مراجعه به بانک، آنها را همراه داشته باشند. دانستن مدارک مورد نیاز برای افتتاح حساب بانکی در ترکیه به اندازه آگاهی از شرایط افتتاح حساب اهمیت دارد. زیرا در صورتی که مدارک ارائه شده توسط افراد ناقص یا خلاف واقع باشد، درخواست متقاضی رد و یا در مواردی از اکانت رد می شود. در همین راستا لیست مدارک مورد نیاز برای افتتاح حساب در ترکیه در قسمت زیر ارائه شده است.

اصل پاسپورت با مدت اعتبار حداقل 3 ماه

کارت اقامت ترکیه

کد مالیاتی

آدرس خانه

پاسپورت ترکیه

به جای کارت شناسایی، کارت اقامت ترکیه از فرد اخذ می شود. افراد غیر مقیم ترکیه می توانند با داشتن ویزا یا پاسپورت ترکیه در ترکیه حساب بانکی باز کنند. شماره تلفن همراه ارائه شده به بانک باید از اپراتور ترکیه باشد. همچنین سیم کارت و محل سکونت باید به نام متقاضی باشد. محل اقامت می تواند هتل یا اقامتگاه های دیگر باشد. اما در این صورت فرد باید تایید کند که برای مدت طولانی در این مکان خواهد ماند. برای افتتاح حساب در ترکیه با موسسه مهاجرتی در تهران تماس بگیرید.
 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳/۰۴/۱۴
ماژیک

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی