ماژیک

معرفی مهمترین مطالب و اخبار

ماژیک

معرفی مهمترین مطالب و اخبار

با ماژیک دورتون رو خط می کشیم و معرفیتون میکنیم. اگه دوست دارید ماژیکی باشید با ما تماس بگیرید.

آیا پخش کار خوبی است؟

دوشنبه, ۱۰ مهر ۱۴۰۲، ۰۵:۵۲ ب.ظ


شغل گوینده رادیو مزایای خاصی نسبت به سایر مشاغل دارد. در این مقاله به این می پردازیم که چرا صحبت کردن شغل خوبی است. علی حاجی پور از آکادمی گویندگان به من پیوست.

سرمایه اولیه کم، بدون مواد اولیه!

اگر می خواهید یک فضای مغازه ساده یا یک کارگاه تولیدی را در جایی از شهر خود اجاره کنید و در آنجا کسب و کار راه اندازی کنید، هزینه های شما چقدر باید باشد؟ اجاره فضا، خرید تجهیزات، خرید مواد اولیه یا کالا، استخدام فروشنده و بسیاری موارد دیگر.

یا رانندگی بلد هستید و می خواهید در یک تاکسی اینترنتی مانند اسنپ کار کنید. حداقل نیاز شما یک ماشین (حداقل یک پراید) است. الان یک پراید چقدر مصرف می کند؟

برای این هزینه ها چقدر سرمایه لازم است؟ عددی که به ذهنتان می رسد را به خاطر بسپارید. حالا این سال هایی را که به شما می گویم مقایسه کنید.

برای گوینده شدن به مغز نیاز است. ابتدا می توانید پول کافی برای پرداخت هزینه یک یا دو دوره جامع و عالی اسپیکینگ (با یک میلیون، دو یا سه جلد) دریافت کنید. دوم، هزینه خرید استودیو یا تجهیزات تبلیغاتی. استودیو Afish خرج زیادی نکرد. برای یک استودیو خوب ساعتی حدود 70-100 هزار تومان. اگر می خواهید تجهیزات را بخرید، می توانید یک استودیوی تجاری خانگی با کیفیت بالا با ده تا پانزده میلیون دلار برای خود بسازید.

برای شروع به کار اصلا نیازی به استودیو خانگی ندارید و می توانید از استودیو برای کارهای تجاری خود استفاده کنید. مواد اولیه این کار چیست؟ رای شما!

پس سرمایه اولیه شما دو تا سه میلیون دلار هزینه تحصیل است و بس!

حالا این هزینه حداقل دو تا سه میلیونی را با هزینه راه اندازی مغازه یا کارگاه تولیدی مقایسه کنید... ظاهراً ارسال کار واقعاً گران است!

بهره وری و حقوق بالا

اگر شغلی پیدا کنی حقوقت ساعتی پانزده بیست هزار تومان می شود. اما آیا می دانید یک گوینده چقدر حقوق می گیرد؟

اسپیکرها هر روز پولی دریافت نمی کنند، اما اغلب آموزش زهرا شیراحمدی می توان برای هر پروژه ای صورتحساب دریافت کرد و بسته به نوع پروژه، هزینه پرداخت می شود.

حقوق یک دقیقه و نیم از دویست هزار شروع می شود تا چند میلیون! شاید از خود بپرسید که چه کسی جرات دارد میلیون ها دلار برای سی ثانیه صدا خرج کند؟ پاسخ شما برندهای معروف، سازمان های بزرگ، ادارات دولتی و غیره است. و برای آنها کیفیت کار و از همه مهمتر شهرت آنها برایشان بسیار مهم است و حاضرند برای انجام بهترین کار پول زیادی خرج کنند.

دستمزد برای این کار، یعنی گفتاری، زیاد است. یعنی اگر در این کار ماهر باشید، در ازای کمی کار، دستمزد زیادی خواهید گرفت; اما این را بگویم که قرار نیست در ابتدای کار کسی دو میلیون تومان برای یک تیزر به شما بدهد. حتما می دانید که برای ارتقاء در این رشته باید تلاش زیادی کرد، اما حداقل دستمزد و میزان آن در مقایسه با مشاغل دیگر بسیار بیشتر است.
 

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۰۷/۱۰
ماژیک

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی