ماژیک

معرفی مهمترین مطالب و اخبار

ماژیک

معرفی مهمترین مطالب و اخبار

با ماژیک دورتون رو خط می کشیم و معرفیتون میکنیم. اگه دوست دارید ماژیکی باشید با ما تماس بگیرید.

 

علاوه بر هولتر مانیتورینگ، میتوان از تست ورزش جهت القاء برخی آریتمیهای خطرناک استفاده کرد تا پزشک و بیمار اطمینان حاصل کنند که فعالیت شدید، عامل بوجود آورنده آریتمی خطرناک نیست. همچنین مصرف زیاد چای، قهوه و شکلات احتمال آریتمیهای خوشخیم را بالا میبرد. همچنین خواب منظم در شبانه روز میتواند ضربان قلب را تنظیم کند. متأسفانه بعضی از افراد در طول روز به نوشیدن آب کافی توجه نمیکنند. داروها بعضی از داروها میتواند موجب گیج و منگ شدن بیمار شود. علاوه بر این، احساساتی مانند: هیجان زدگی و ترسیدن نیز میتوانند موجب افزایش ضربان قلب شوند. برخی اوقات، مصرف داروهای سرماخوردگی و ضد سرفه که حاوی مواد محرک مانند پسودوافدرین هستند یا محرکهای موجود در داروهای استنشاقی آسم میتوانند باعث بالا رفتن سرعت ضربان قلب و بروز تپش قلب شوند. معمولا برای پیشگیری و درمان آنمی (کم خونی) ناشی از فقر آهن، مواد غذایی به تنهایی کافی نیستند و لازم است از قرص آهن استفاده شود. البته لازم است ذکر شود که ممکن است عوارض جانبی دیگری نیز در صورت استفاده از این دارو رخ دهد.

درب ظرف محتوی این دارو را پس از مصرف به طور کامل ببندید. بیزوپرولول را حتماً با تجویز پزشک مصرف کنید و قبل از مصرف، تمامی مواردی که روی جلد این دارو نوشته شده است را به دقت مطالعه نمایید. قبل از اینکه مصرف بیزوپرولول را متوقف کنید، حتماً با دکتر خود در این مورد صحبت کنید و خودسرانه به قطع مصرف این دارو نپردازید. در صورت بروز هر یک از علائم زیر، مصرف پرانول باید قطع شده و حتماً با پزشـک متخصص در این باره مشـورت شـود: اشـکال در تـنفس، تنگـی نفـس، خسخس سینه، سرد شدن کف دست و پا، ضـربان قلـب زیـر 60 بار در دقیقه، سرگیجه یا سیاهی رفتن چشم در هنگام بلند شدن از حالـت خوابیده یا نشسته با تورم دست ها و پاهـا یـا افـزایش وزن ناگهـانی (1.5 کیلو در 48-24 ساعت)، افسردگی، گیجی، یا تـوهم (شـنیدن، دیدن، یا احساس چیزهـایی کـه وجـود ندارنـد)، درد قفسـه سـینه، مفاصل یا کمر، تب، گلودرد، بثورات جلدی، یا هرگونـه کبـودی یـا خون ریزی غیرعادی. اگر هر گونه علائم آلرژیکی نسبت به این دارو - شامل کهیر، به دشواری نفس کشیدن، التهاب صورت، لب ها، زبان یا گلو - در خود مشاهده کردید، حتماً به دکتر اطلاع دهید. اگر نیاز است تا بر روی شما عمل جراحی خاصی صورت پذیرد، قبل از آن، به دکتر جراح خود اطلاع دهید که در حال استفاده از این دارو هستید.

با مصرف این دارو با مشاهده هر گونه حساسیت یا وجود بیماری هایی نظیر بیماری های قلبی عروقی، تندی ضربان قلب، دیابت، بیماری های کبدی و کلیوی، افسردگی و پرکاری تیروئید، آسم، برونشیت و آمفیزم، پیش از هر گونه عمل جراحی یا داندن پزشکی پزشک خود را از موارد زیر مطلع سازید. هنگامی که استفاده از دارو برای درمان تپش قلب یا همان آرتیمی مؤثر واقع نگردد عمل ابلیشن یا سوزاندن بافت قلبی انجام می گردد. همچنین از مصرف دوز بیشتر یا کمتر از مقداری که برای شما تجویز شده است، خودداری کنید و فقط در همان دوره ی زمانی که برای شما تجویز شده، آن را مصرف کنید. عدم مصرف بعضی از داروها بر طبق دستور پزشک و نیز قطع مصرف بعضی از داروها یا پایان دوره مصرف آن میتواند باعث بروز علائم گیجی در بیمار شود. حملات پانیک که یکی از رایجترین دلایل تپش قلب در زنان هستند، ممکن است تحت تاثیر عوامل مختلفی مانند استرس، اضطراب و حتی مصرف بعضی داروها ایجاد شود. در بعضی نیز تپش قلب به صورت دائم احساس می گردد. بسیاری از افرادی که دچار بیماری فشار خون یا تپش قلب و ضربان نامنظم قلب هستندف توسط پزشک به مصرف قرص پرانول توصیه می شوند.

در غیر این صورت، راههایی را به فرد توصیه میکند تا از عواملی که باعث بروز تپش قلب میشود دوری کند. اگر تشخیص تپش قلب قطعی شده باشد یعنی متخصص قلب و متخصص اعصاب و روان هر دو به این نتیجه رسیده باشند که شخص برای مثال اضطراب دارد و تپش قلبهایش به دلیل اضطراب است، میتواند با توصیه پزشک از دارو استفاده کند. از داروهای ضد اضطراب و استرس می توان به بنزودیازپین ها، کلرودیازیوکساید، دیازپام، اکسازپام و آلپرازولام و پروپرانولول اشاره نمود. داروهای ضد استرس نظیر دیازپام، اکسازپام و آلیرازولام، باعث کاهش سمپاتیک مغز و کاهش اضطراب و استرس میشوند. اضطراب ریشه دقیقی ندارد ولی هنگامی که در یک فرد احساس ناخوشایند، ترس و دلهره بدون منبع ناشناخته دست دهد و شامل درماندگی غیر قابل اطمینان شود، اضطراب ایجاد می شود. هنگامی که در یک فرد احساس ناخوشایند ترس و دلهره بدون منبع ناشناخته دست دهد و شامل درماندگی غیر قابل اطمینان شود، اضطراب ایجاد میشود.

پرانول در تعـدادی از اخـتلالات فیزیکـی ماننـد لـرزش اساسی و نیز روحی مانند فوبیای اجتماعی، اختلال اضطراب منتشـر و اختلال هراس و به ویژه اختلال استرس پس از سانحه نیـز کـاربرد دارد که البته هیچیک از آن ها مورد قبول اف دی ای نیستند. وقوع موقعیت هایی که قبلاً در فرد باعث استرس و اضطراب شده است، قرار گیری در چنین موقعیت هایی دوباره استرس و اضطراب را به همراه خواهد داشت. ممکن است شما نیازی به بستری شدن نداشته باشید، اما حداقل تا ۱۲ ساعت بعد از وقوع تصادم منجر به تکان مغز، اگر فکر میکنید که ممکن است خوابتان ببرد، باید هر چند ساعت یک بار یک نفر وضعیت شما را چک کند. روزی یک فنجان قهوه اشکالی ندارد، اما هرچه بیشتر شود، خطر تپش قلب و استرس هم بیشتر خواهد شد. به گزارش سلام نو به نقل از رکنا،پرداختن به عاملی که در سبک زندگی باعث تپش قلب میشود یا درمان بیماری زمینهای مرتبط با آن در توقف تپش قلب موثر باشد. در این مطلب قصد داریم شما را با قرص پرانول و مصارف و ویژگی های آن بیشتر آشنا سازیم.

دکتر متخصص در اغلب موارد قرص تپش قلب را برای شما تجویز خواهد نمود و ما نیز قصد داریم در ادامه بیشتر به این موضوع بپردازیم. چنانچه موارد دیگری را مشاهده نمودید، فوراً به دکتر مراجعه کنید. اگر باردار هستید و یا قصد باردار شدن دارید، به دکتر خود اطلاع دهید. اگر در دوران شیردهی قرار دارید، به دکتر معالج خود اطلاع دهید. البته شما می توانید پیش از رسیدن به این مرحله، از یک دکتر مغز و اعصاب کمک بگیرید تا بیماری بیشتر پیشرفت نکند. البته تپش قلب در همه موارد جدی و خطرناک نیست و می تواند به خاطر فشاری که روزانه کار و مشغله های مختلف به افراد وارد می کند پیش بیاید اما برای برخی افراد نیز بسیار جدیست و باید حتما در اولین فرصت به یک دکتر متخصص قلب و عروق مراجعه کرده و عملکرد قلب خود را چک کنند. مصرف قرص پرانولف ممکن است در برخی از افراد با رخی عوارض همراه باشد. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید. این سوالات، به همراه نکات و اطلاعات مهم دربارهی این دارو، در مطلب پیشرو بررسی خواهد شد. با وجود کنترل قند خون باز هم دیابت شانس بیماری قلبی را افزایش می دهد و باید توجه داشت که اگر دیابت کنترل نشود این خطر به مراتب بالاتر خواهد رفت.

اگر نتیجهی دلخواه حاصل نشد، دوز مصرفی میتواند کمی افزایش پیدا کند (۱۰ میلی گرم مصرف شود) و سپس اگر نتیجهی مطلوب باز هم حاصل نشد، حداکثر میتوانید ۲۰ گرم از این دارو را در هر روز مصرف کنید. دوز اولیه: ۵ میلی گرم به صورت خوراکی و یک بار در روز. اگر یک بار مصرف این دارو را فراموش کردید، به محض اینکه به یاد آوردید، آن را مصرف کنید. پروپرانولول ۱۰ دادن که البته من فقط چند بار خوردم و مرتب مصرف نکردم… فقط در نوبت بعدی، بیزوپرولول را مصرف کنید. کلینیک قلب نگار مجهز به بخش های متفاوتی از جمله کلینیک تست ورزش، هولتر نوارقلب و هولتر فشارخون، اکوکاردیوگرافی استرس اکو اکوی سه بعدی، اسکن هسته ای قلب، بخش بازتوانی قلب، کلینیک های تخصصی و فوق تخصصی قلب و عروق، مشاوره های فوق تخصصی غدد، ریه، گوارش و تغذیه و روانشناسی می باشد. کلینیک قلب نگار با داشتن تیم کاملی از متخصصان و فلوشیپ های فوق تخصصی قلب و همچنین تجهیزات پیشرفته قلبی یکی از بهترین مراکز قلب در شهر مشهد است تا همه کسانی که نگران سلامت قلب خود و خانواده خود هستند بتوانند در کوتاهترین زمان ممکن و با دسترسی آسان از خدمات آن استفاده کنند.

ما در کلینیک قلب نگار ضامن سلامتی شما هستیم. اگر در زمان معاینه تپش قلب اتفاق نیفتد، پزشک ممکن است از فرد بخواهد تا ریتم تپشهایی را که معمولاً تجربه میکند، کاهش دهد. به گزارش گروه فضای مجازی ، محمدرفیع خورگامی متخصص قلب و عروق در خصوص علل بروز تپش قلب اظهار داشت: تپش قلب نامنظم، هنگامی اتفاق میافتد که سیگنالهای الکتریکی کنترل کننده ضربان قلب دچار تأخیر شده یا متوقف شود، اگر قسمت دیگری از قلب شروع به تولید سیگنالهای الکتریکی کند، میتواند موجب بروز تپش قلب نامنظم شود. بهتر است اگر لرزش و تپش قلب به طور همزمان برای شما اتفاق میافتد، حتما با یک دکتر مغز و اعصاب آنلاین مشورت کنید. دکتر معالج شما ممکن است در دورههای مختلف زمانی، دوز مصرف این دارو را برای شما اندکی تغییر دهد تا به بهترین نتیجه دست پیدا کنید. برای اینکه تشخیص دهیم ضربان قلب یک فرد در حالت نرمال قرار دارد یا خطرناک است باید ضربان قلب او را در شرایط مختلف بررسی کنیم. ترکیبات دارویی بسیار زیادی برای درمان بیماری­های عروق کرونری وجود دارد که پزشک مطابق با شرایط و وضعیت شما، در مورد انتخاب ترکیب دارویی مناسب تصمیمگیری خواهد کرد.داروهایی که معمولاً تجویز می شوند عبارتند از: ریواروکسابین (زارلتو) دابیگاتران (پراداکسا) آپیکسابان (الیکوئیس) هپارین (انواع مختلف) وارافین (کمادین)کاهش میزان لختگی خون (انعقاد خون).

اگر وضعیت قلبی نامساعدی مانند AV block، نارسایی شدید قلبی، و یا ضربان قلب بسیار ضعیف که تا به حال موجب غش کردن شما شده باشد دارید، بهتر است از این دارو استفاده نکنید. آپنه عارضهای بسیار شایع است، چون عضلههای درون گلو هنگام خواب شل میشوند. این احساس بیشتر هنگام استرس و اضطراب، قبل از امتحانها و ملاقاتهای مهم و هنگام بیخوابیهای شبانه ایجاد میشود و در خانمها هم شایعتر است. در مواردی با تغییر شیوه زندگی، کنترل وزن، سیگار نکشیدن و داشتن فعالیت بدنی در صورتیکه این تپش قلب ناشی از بیماری خاصی نباشد، میتوان آن را بهبود بخشید. در این بیماری، فرد دچار حمله های متناوب سرگیجه، تهوع و استفراغ شده و با تغییر وضعیت سر تشدید می شود. ممکن است مصرف قرص آهن منجر به عوارضی مانند درد و ناراحتی معده، یبوست یا اسهال، حالت تهوع و استفراغ شود. اگر قرص آهن بیش از حد مجاز مصرف شود خطرناک است. اگر نگران سلامت خود هستید و پزشک مصرف قرص آهن را برای شما ضروری میداند تا آخر این مطلب با ما همراه باشید. در این مقاله به بررسی علت تپش قلب در زنان پرداختیم تا درصورت مواجهه با چنین مشکلی راحتتر علت آن کشف کنید. خانمها در سن یائسگی بیشتر دچار تپش قلب شبانه میشوند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۰۵/۲۳
ماژیک

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی