ماژیک

معرفی مهمترین مطالب و اخبار

ماژیک

معرفی مهمترین مطالب و اخبار

با ماژیک دورتون رو خط می کشیم و معرفیتون میکنیم. اگه دوست دارید ماژیکی باشید با ما تماس بگیرید.

۱ مطلب در آبان ۱۴۰۱ ثبت شده است

رگ های واریسی رگ های کوچک قرمز یا بنفش رنگی هستند که معمولاً در اطراف بینی و گونه ها ظاهر می شوند و اغلب به آنها «واریس» می گویند.
تلانژکتازی نوعی بیماری عروقی است که در آن آسیب به سطح عروق خونی باعث قرمزی، توری، تورم و گشاد شدن آنها می شود. به همین دلیل به این مشکل «تار عنکبوت» نیز می گویند.
این سیاهرگ‌ها می‌توانند در هر جایی از بدن از جمله پاها ظاهر شوند، اگرچه رگ‌های واریسی روی پاها با رگ‌های واریسی روی صورت متفاوت است.
اما حتی تصور وجود این رگ ها بر روی پوست صورت نیز می تواند فرد را بسیار نگران کند. من فاطمه حبشی هستم و در این مقاله می خواهم شما را با علل این عارضه و روش های درمان آن آشنا کنم. پس با من باش
عناوین اصلی این صفحه نمایش
علل ایجاد واریس در صورت چیست؟
عنکبوت ها به ما آسیب نمی رسانند و باعث بیماری های دیگر نمی شوند. تنها مشکل آنها ظاهر زشتشان است که می تواند ما را آزار دهد. در برخی موارد، واریس روی صورت می تواند نشانه بیماری زمینه ای مانند روزاسه باشد. بنابراین توصیه می کنم به جای تجویز و خوددرمانی حتماً برای معاینه و معاینه به پزشک مراجعه کنید.
تلانژکتازی که به نام وریدهای واریسی نیز شناخته می‌شود، رگ‌های خونی متسع و متورم هستند که در نزدیکی سطح پوست یا غشاهای مخاطی ایجاد می‌شوند.
وریدهای واریسی روی پاها با واریس روی صورت متفاوت هستند، اما می توانند در هر نقطه از بدن از جمله پاها ظاهر شوند.
آنها اغلب به صورت رگه های صورتی روشن یا قرمز (یا گاهی اوقات بنفش) ظاهر می شوند و با فشار دادن موقتاً سفید می شوند. تلانژکتازی یا وریدهای عنکبوتی یک بیماری شایع است که بر سلامت افراد تأثیر نمی گذارد، اما می تواند نشانه بیماری های جدی تری باشد.
همچنین بخوانید : از بین بردن آکنه و جوش صورت (نکات خوب)
این بیماری می تواند به دلایل مختلفی در فرد ایجاد شود. برخی از دلایل اصلی ظاهر آن عبارتند از:
افزایش سن: یکی از مهم ترین دلایلی که افراد به واریس مبتلا می شوند، افزایش سن است. با افزایش سن، پوست نازک‌تر می‌شود و رگ‌ها ضعیف می‌شوند. این مشکل فشار بیشتری به رگ ها وارد می کند و در نهایت به آنها آسیب می رساند.
بارداری: هورمون ها در دوران بارداری تغییر می کنند و می توانند باعث ایجاد رگ های عنکبوتی در صورت شوند. علاوه بر این، افزایش قابل توجه حجم خون می تواند به وریدها فشار وارد کند و آنها را گشاد کند.
قرار گرفتن در معرض نور خورشید: قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید و رادیکال های مضر می تواند باعث ایجاد رگ های عنکبوتی روی گونه ها و بینی شود یا آنها را بزرگتر و برجسته تر کند. اگر به طور مکرر در معرض این رادیکال ها قرار بگیرید، می توانند به پوست شما آسیب برسانند و باعث ایجاد رگ های واریسی در صورت شما شوند.
بیماری های پوستی: روزاسه، که باعث تحریک پوست می شود. برخی از بیماری های پوستی، مانند اگزما و آکنه، می توانند به شکل گیری رگ های عنکبوتی کمک کنند.
تغییرات فشار: تغییرات شدید فشار، مانند عطسه یا استفراغ شدید، می تواند باعث گشاد شدن یا ترکیدن رگ های خونی در صورت شود.
نوشیدن الکل: الکل رگ های خونی را گشاد می کند. هر چه بیشتر الکل بنوشید، خون و رگ های قرمز روی صورت شما بیشتر می شود. با گذشت زمان، الکل باعث افزایش فشار خون و گشاد شدن سیاهرگ های صورت می شود.
واریس صورت چگونه درمان می شود؟
صرف نظر از علت ایجاد رگ های عنکبوتی یا واریس روی صورت، باید بدانید که این رگ ها خود به خود از بین نمی روند و به مرور بدتر می شوند. از آنجایی که این مویرگ ها زیر پوست هستند، بسیار حساس هستند و به راحتی آسیب می بینند، مثلاً شستن بیش از حد صورت یا شستن صورت با آب داغ می تواند باعث ترکیدن مویرگ های بیشتر شود.
همچنین بخوانید : میکروبلیدینگ و فیبروز مژه در دوران بارداری و شیردهی عوارض دارد؟
توجه داشته باشید که این رگ های عنکبوتی در صورت عدم دستکاری و فشار روی پوست هیچ آسیبی به پوست ما نمی زند و مشکلی ایجاد نمی کند و همانطور که گفتیم تنها مشکل آنها ظاهر زشت آنهاست که می تواند باعث آزار فرد شود. اما در هر صورت بهتر است در صورت مشاهده واریس در صورت با پزشک مشورت کنید زیرا در برخی موارد واریس صورت می تواند نشانه بیماری زمینه ای مانند آکنه، روزاسه یا سایر مشکلات پوستی باشد. . .
اما چگونه می توان از شر رگ های عنکبوتی نزدیک بینی روی گونه خلاص شد؟ کارهایی که می توانید برای کاهش و جلوگیری از ایجاد این ناراحتی جزئی انجام دهید عبارتند از:
صورت خود را به طور مرتب بشویید - هنگام شستن صورت از یک پاک کننده ملایم استفاده کنید. توجه داشته باشید که اسکراب‌ها می‌توانند به پوست شما آسیب برسانند، بنابراین از آن‌ها کم استفاده کنید. اگر پوست خشکی دارید فراموش نکنید که بعد از شستن صورت از مرطوب کننده استفاده کنید تا پوستتان هیدراته بماند.
از نور خورشید استفاده کنید: اشعه ماوراء بنفش خورشید و سیگار
آنها منبع رادیکال های آزاد هستند. بنابراین از قرار گرفتن در معرض نور خورشید در هنگام گرمای شدید خودداری کنید و به یاد داشته باشید که هنگام بیرون رفتن از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.
ورزش: برای بهبود گردش خون و تقویت عروق خونی به طور منظم ورزش کنید.
لیزر درمانی: یکی از راه های درمان واریس صورت، لیزر درمانی است. فناوری لیزر برای دهه ها در صنعت مورد استفاده قرار گرفته است و کاربردهای آن بی پایان است. گفته می شود این دارو در از بین بردن رگ های عنکبوتی بسیار موثر است.
همچنین بخوانید : خواص ژله نفتی برای پوست
آلوئه ورا: ژل موجود در گیاه آلوئه ورا می تواند برای درمان قرمزی پوست مفید باشد. تحقیقات نشان می دهد که آلوئه ورا مانند کرم های دارویی (هیدروکورتیزون)، قرمزی پوست را کاهش می دهد. اما به یاد داشته باشید که استفاده مکرر از این گیاه می تواند باعث خشکی عمیق پوست شود.
تزریق: همچنین می توانید از تزریقاتی مانند بوتاکس برای درمان رگ های واریسی صورت خود استفاده کنید. در حقیقت بهترین اقدام، جوانسازی کامل صورت است. بوتاکس و سایر پرکننده های پوستی اغلب لایه های مختلف پوست را درمان می کنند. به شما کمک می کند جوان تر به نظر برسید و در عین حال پوستی سالم را حفظ کنید. فقط به یاد داشته باشید که تزریق رگ های عنکبوتی را می پوشاند. اما قابل حذف نیست
اسکلروتراپی: در این روش تزریق ماده خاصی به داخل ورید اثر را در عرض چند هفته از بین می برد. پزشک محلول را به داخل سیاهرگ ها تزریق می کند و باعث بسته شدن آنها می شود. در نتیجه خون از این رگ ها عبور نمی کند، بدون مشکل از رگ های دیگر عبور می کند و روی پوست قابل مشاهده نیست.
استفاده از کرم های رتینوئید: کرم های موضعی، به ویژه آنهایی که حاوی رتینوئید هستند، می توانند به کاهش ظاهر رگ های عنکبوتی کمک کنند. ترکیبات رتینوئید در درجه اول برای آکنه و روزاسه استفاده می شود.
اخرین حرف
اگرچه سن، ژنتیک، تغییرات هورمونی و محیط همگی در ایجاد واریس صورت نقش دارند، اما معمولاً با تغییر سبک زندگی، ورزش و محدود کردن الکل و سیگار قابل پیشگیری هستند.
من فاطمه حبشی هستم و به پاس قدردانی از همکاری شما با این مقاله، پیشنهاد می کنم برای اطلاعات بیشتر در زمینه سلامت و شفا با مشاوران ما تماس بگیرید.

https://fatemehhabashi.com/varicose-veins-of-the-face/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ آبان ۰۱ ، ۱۶:۲۱
ماژیک